Din varukorg är tom

Du har inga produkter i din varukorg.

Din varukorg är tom
 

Försäljnings- och leveransvillkor



Nedanstående försäljnings- och leveransvillkor gäller alla leveranser från WeGot. Villkoren gäller i de fall där inga andra skriftliga avtal ingått mellan dig som köpare och WeGot AB.

Dokumentation och vägledning
Om det finns produktbeskrivningar och bruksanvisningar till produkten så följer dessa med leveransen från WeGot AB. Om du vill ha mer information eller rådgivning från WeGot AB är denna endast av vägledande typ. WeGot AB är ansvarigt för att varorna uppfyller kraven på CE-märkning.

Försening av leverans
Kund erhåller kompensation motsvarande 2% av den försenade varans värde per vecka.
Maximal kompensation motsvarar 10% av den försenade varans värde.

Alla priser i WeGot AB - på webbadressen http://www.wegot.se är inklusive moms.

 

Pris och betalning


 

I den här butiken kan du beställa dina varor online och betala på följande sätt:

  • VISA / VISA ELECTRON - 0% avgift
  • MASTERCARD - 0% avgift
  • Direktbetalning från din bank 0% avgift
  • Faktura 14 dagar genom Klarna 0% avgift
  • Delbetalning genom Klarna

Säkert och bekvämt med kortbetalning 

Du kan vara helt trygg när du väljer att betala med ditt bank/kreditkort. Vi använder oss av 3D-Secure och krypterade sändningar för maximal säkerhet. Vår leverantör är Dibs, som är en av Europas ledande Payment Service Providers. Dibs hanterar dina kortuppgifter direkt och säkert. 
Inga kortuppgifter sparas hos WeGot AB.

 

Leverans 


 

Hos WeGot har du alltid fri frakt. 
Leverans av beställda varor sker med DHL, DSV eller BRING.
Våra leveranstider/leveransdatum är preliminära. Uppskattad leveranstid står på varje enskild produkt. 
Försening kan bero på att fraktbolagets körschema varierar beroende på vart i landet kunden bor.


Postpaket - DHL:
Avser beställningar med mindre paket och en vikt under 30 kg. Försändelsen anländer till ditt närmsta ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik.
En SMS-avisering skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. 
Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.
Mottagaren av paketet måste vara en fysisk person, med ett för- och efternamn, som kan legitimera sig för att hämta ut paketet. 
Detta för att vi ska kunna säkerställa att rätt person hämtar ut paketet. 


Hemleverans dagtid – DSV / BRING:
Används vid större, tyngre och skrymmande gods (över 30 kg).
Leverans sker till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra (färdbar väg).
Leverans sker helgfri vardag mellan kl 8-17, inbärning ingår ej.
Transportföretaget kontaktar dig för att boka utkörning. 
Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveranstid då det styrs av transportföretagets fasta rutter på din ort.

Vid mottagande av leverans 

  • Inspektera godset noggrannt.   
  • Se till att samtliga kollin angivna på fraktsedeln levereras till er.
  • Vid saknat kolli skall anmärkan göras på fraktsedel.
  • Vid skadat, fuktigt eller smutsigt emballage skall anmärkan göras på fraktsedel.
  • Skriv därefter under fraktsedeln.
  • Ta bilder av eventuella brister på emballagen.
  • Spara emballaget tills ni försäkrat er om att godset är intakt.
  • Spara också emballaget tills eventuell reklamation är utredd.
  • Dolda skador anmäls till WeGot omedelbart, i samband med uppackning.

Olika leveransstatus

Vid köp av artiklar med olika leveransstatus eller olika lagerstatus väntar WeGot tills hela ordern kan skickas.
Större ordrar delar vi gärna upp i flera leveranser ifall ni önskar det.
Ifall någon mindre artikel saknas, skickar vi gärna ut den i efterhand till er.
Vid önskemål om en delad leverans ber vi er kontakta vår kundtjänst.

  

Adressändring



Ändring av leveransadress ska meddelas till WeGot så fort som möjligt per telefon och E-mail.

Har ordern skickats innan kund kontaktat WeGot, debiteras kunden 395 kr för adressändringen.
Fakturor och delbetalningar kommer fortfarande skickas till kundens fakturaadress.

Vid adressändring måste kunden skicka in följande:

  • Ordernummer
  • Den nya adressen
  • Giltig legitimation (vid köp med faktura eller delbetalning) 

Detta skickas enklast in på vår hemsida:
https://www.wegot.se/contact

 

Prisgaranti



Du måste visa originalkvittot på ditt köp och hänvisa till det lägre priset genom att ha med dig kundtidning, katalog eller liknande där varan finns för det lägre priset. 

Efter att ha kontrollerat priset återbetalas du mellanskillnaden. Prisgarantin gäller både på nätet och i butik i Sverige.

Villkor

  • Garantin gäller i 30 dagar från köpdatumet
  • Garantin gäller enbart om varan går att köpa i butiken där kunden hittat priset, dvs den får inte vara slut i lager
  • Det måste vara exakt samma vara, dvs samma färg, storlek, utförande och antal i förpackning.

 

Reklamation


 

Eventuella fel eller brister vid leverans från WeGot AB ska påtalas inom rimlig tid från det att du upptäckt felet. 

Det åligger dig att ange och påvisa hur felet eller bristen yttrar sig.
Du kan som utgångspunkt endast reklamera fel som visar sig senast 1 år efter att varan levererats till dig.

 

Ångerrätt


 

Du har rätt till 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Du betalar själv returfrakten och ansvarar för risken vid returfrakt. Returavgift kan variera beroende på produkt och har ett maxtak på 795kr, vänligen kontakta kundtjänst för specifik prisuppgift. Om du ångrar köpet skall WeGot underrättas om detta senast 14 dagar efter den dag du tog emot produkterna. Ångrad produkt ska alltid returneras i oförändrat och oanvänt skick och ligga i originalförpackning med tillhörande emballage.

Returer skickas till:

WeGot AB
Sydkajen 140
211 24 Malmö

OBS! Ångerrätt gäller ej beställningsvaror och specialbeställningar. Vid avbrutet köp av beställningsvaror och specialbeställningar debiteras kunden med 30% av varans värde.

Post your comment

WeGot AB