FRI FRAKT! LEVERANS INOM 2-5 VARDAGAR!
FRIA RETURER
TUSENTALS NÖJDA KUNDER
KUNDSUPPORT MED SVAR INOM 24 H

Villkor

FRAKT OCH LEVERANS

När du köper hos WeGot får du dina beställda varor hemkörda till med fri frakt oavsett beställningens storlek. Varorna levereras alltid omgående med 2-5 arbetsdagar från att din order är lagd. WeGot tar ut en expeditionsavgift på 195 kr. Avgiften täcker kostnader för exempelvis framplockning, lastning, emballering, leveranskontroll samt kvitton och frakthandlingar. Expeditionsavgiften är alltid förverkad när din order har gått till behandling. Allt lagerhållet gods går till behandling omgående. Notera att rabattkoder inte reducerar expeditionsavgift.

LEVERANSSÄTT 

Tänk på att beställningen kan komma att delas upp på mer än en leverans, eftersom produkterna kan levereras från olika lager. Vi levererar till den folkbokförda adressen, önskas annan leveransadress ber vi dig kontakta vår kundsupport. Transportören begär alltid legitimation vid leverans. Bud visar bådas legitimation.

Hemleverans ingår alltid, med undantag för mindre varor som oftast skickas till närmsta utlämningsställe. Hemleverans sker normalt vardagar mellan kl. 08.00-17.00. Leveransen sker till trottoar eller tomtgräns i mån av framkomlighet. Uppbärning ingår inte, såvida det inte är beställt. Transportören aviserar alltid via telefon, sms eller e-post för att bestämma leveransdag. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget. Behöver du extra hjälp, finns det flera tillval att välja som underlättar din leverans ytterligare (se nedan). Observera att alla tillval inte är tillgängliga på alla platser i landet. För aktuella utkörningstider ber vi dig kontakta DHL på 0771-345 345. För mer mer information om din leverans i Stockholmsområdet - kontakta vår Kundservice.

LEVERANS KVÄLLSTID

Kvällsleverans är ett extra tillval som finns till ett förmånligt pris vid tillgänglighet presenteras i kassan. Det innebär att du som inte har möjlighet att vara hemma under dagtid, kan få varan levererad kvällstid mellan kl. 17.00-22.00. Leveransen sker till trottoar eller tomtgräns, uppbärning ingår inte. Transportören aviserar alltid via telefon, sms eller e-post för att bestämma leveransdag.

INBÄRNING TILL ANVISAD ÖNSKAD PLATS

Tillvalet Inbärning presenteras i kassan under Tilläggstjänster i de fall tjänsten är tillgänglig för din beställning. Det är produktens vikt som avgör om inbärning kan erbjudas eller inte. Väger produkten/produkterna under 35 kg har du möjlighet att välja Enkel Inbärning i kassan. I de fall varorna väger över 35 kg kommer tjänsten Enkel Inbärning inte att vara tillgänglig. Väger produkten/produkterna under 70 kg har du istället möjlighet att välja tjänsten Dubbel Inbärning (läs mer nedan). Visas varken Enkel eller Dubbel Inbärning kan vi inte erbjuda dig tjänsten, vilket kan vara fallet vid tyngre soffor eller sängar.

Inbärning innebär att du tillsammans med föraren bär in varan till önskad plats i hemmet. Har du flera varor är det en uppställningsplats som gäller. Du som mottagare ansvarar för att hinder ska vara borttagna och åtgärder vidtagna för en säker och skadefri leverans. Det kan till exempel innebära att skydda golv och hänga av dörrar; åtgärderna ska ha gjorts innan leverans. Föraren tar inte av sig skorna vid inbärningen. Om varan på grund av vikt eller storlek i kombination med en svårtillgänglig lossningsplats inte kan hanteras säkert utan risk för skada på person eller egendom, har föraren rätt att neka inbärning till platsen. Det gäller även om tidsåtgången för inbärningstjänsten beräknas att överstiga 20 minuter. En ny plats kan då föreslås av dig som mottagare.

DUBBEL INBÄRNING

Tillvalet Dubbel Inbärning presenteras i kassan under Tilläggstjänster i de fall tjänsten är tillgänglig för din beställning. Läs mer om tillvalstjänsten ovan. Om du inte kan eller vill hjälpa till vid inbärningen finns det möjlighet att boka dubbelinbärning. Tjänsten innebär samma villkor som för Enkel Inbärning till anvisad önskad plats och att en extra person följer med föraren vid leveransen och bär in varan till önskad plats i hemmet. Dubbel Inbärning kombineras alltid med inbärning till anvisad önskad plats.

LEVERANSTID 

Varorna levereras alltid med expressleverans på 2-5 arbetsdagar från att din order är lagd. Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det. Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

MOTTAGANDET AV DIN LEVERANS

Syna emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedel/handscanner. Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust på fraktsedel/handscanner. Kvittera frakthandlingen. Namnteckning bör vara läslig och vid behov kompletterad med ett skriftligt namnförtydligande.

OUTLÖST GODS 

Vi förbehåller oss rätten att debitera fraktkostnader för outlöst gods som transportbolaget har sänt till WeGot lager i retur. Varan/varorna ligger normalt kvar hos ombud 14 dagar efter ankomst och därefter betraktas beställningen som outlöst gods. För ej utlösta varor debiteras du som kund 595 kr vid hemleverans och 195 kr då varorna levererats till utlämningsställe. Avgifterna tas ut för att täcka de kostnader som ett icke uthämtat paket innebär för oss.

BETALNINGAR

Kortbetalning 
WeGot erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SveaWebPay som ingår i Svea Ekonomikoncernen. SveaWebPay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). WeGot accepterar samtliga VISA- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos SveaWebpay och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos WeGot. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Direktbetalning via internetbank 
Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
 
Faktura 
Vid betalning via faktura samarbetar vi med SveaWebPay. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller för företag att du är registrerad hos Bolagsverket. En kreditupplysning och identitetskontroll kommer att genomföras. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem via post eller via SMS. Samtliga fakturor är av WeGot överlåtna till SveaWebPay. Fakturans betalningsvillkor är 15 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift enligt lag på 60 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad.
  
Delbetalning
Vi kan även erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning som sker i samarbete med SveaWebPay. Delbetalning är ett flexibelt alternativ för dig som vill ha kontroll över dina inköp, och samtidigt vara säker på att kunna köpa det du behöver. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personnummer och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem via post eller via SMS. Skulle ansökan ej gå igenom kan du välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

Delbetalning Ränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 månader 0% 195 kr 29 kr
6 månader 0% 295 kr 29 kr
12 månader 0% 395 kr 29 kr
18 månader 9,50% 395 kr 29 kr
24 månader 9,50% 395 kr 29 kr

 

 

 

 



Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr, aviavgift 29 kr: 14,92 %
Läs mer om allmänna villkoren på: http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

RETUR ÅNGERRÄTT

WeGot erbjuder 14 dagars fri retur (ångerrätt) för oanvända varor, från den dag du mottagit varan/varorna. Vid returen ska varan returneras i oskadat originalemballage, helt omonterad och oanvänd. Om produkten eller emballaget ej skulle vara i originalskick, debiteras du som kund för värdeminskningen då du är ansvarig för produkten vid returförfarandet. 

Viktigt vid eventuell retur 

Vill du utnyttja fri retur (ångerrätt) ska du skicka ett tydligt meddelande om ditt beslut till WeGot, exempelvis via e-post, telefon eller via formuläret på vår hemsida. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt. Efter en granskning av varans skick tar WeGot ett preliminärt beslut gällande eventuell värdeminskning. Vid minsta osäkerhet angående ditt köp ska du hantera varan så pass varsamt att den går att returnera i säljbart skick - alltså oanvänd, omonterad och i sitt originalemballage.

Vi vill göra dig uppmärksam på att enligt Distans- och Hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätten om avtalet avser: "En vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel på sådana varor är de som har en gul ikon "Leveranstid" som anges i veckor.

Återbetalning
Återbetalning sker inom 14 dagar från och med den dag då WeGot underrättats om ditt beslut att utöva fri retur (ångerrätten). Återbetalningen sker med samma betalningsmedel som använts vid det inledande köpet, såvida ingen annan överenskommelse är gjord med WeGot.

Öppet köp (ångerrätten) gäller endast endast privatpersoner. Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av öppet köp ber vi dig kontakta vår kundsupport.

PRISER

Alla priser på hemsidan är inklusive moms. När du lägger en beställning skickas en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller vill ändra något kontaktar du oss omgående via e-post eller telefon. WeGot ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år). Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsidan och i annonser. Om felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, förbehåller sig WeGot rätten att ändra detta i efterhand.


KAMPANJKODER

Kampanjkoder kan inte kombineras med andra erbjudanden. WeGot ansvarar inte för information som står på andra hemsidor.
 

PRODUKTINFORMATION 

WeGot reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och annonsering, samt att bilder inte exakt återger produkternas verkliga utseende. Alla produkter är avsedda för användning i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

GARANTI

Vi säljer alla produkter med tre (3) års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Vissa produkter är utmärkta med en separat garanti, exempelvis sängar som har 15 års garanti och soffor som har 10 års garanti. Läs mer nedan. Observera att garantin endast gäller om det stod på produkten vid köptillfället. WeGot säljer varor som är avsedda för hemmabruk. Reklamationsrätten och garantin gäller inte om produkten har använts i annat sammanhang än för hemmabruk, såvida inget annat anges i produktbeskrivningen.  


Soff- och sänggaranti 

Vi vet med säkerhet att våra sängar och sängar håller hög kvalitet. Komponenterna i våra produkter genomgår hårda kvalitetskontroller och tester - allt för att de ska klara vardagens påfrestningar och hålla länge. Därför har vi utökat Konsumentköplagens reklamationsrätt med förlängda garantier på alla våra soffor och sängar. På samtliga av våra sängmodeller ger vi 15 års garanti mot ram- och och fjäderbrott. Elektriska motorer i eldrivna sängar har 5 års garanti. Garantin omfattar ursprungliga material- och produktionsfel vid rambrott på stommen, fjäderbrott på pocket- och/eller bonellfjädrarna. På samtliga av våra soffor ger vi 10 års garanti på rambrott på sittramen samt fjäderbrott på nozafjädrarna som sitter under plymåerna.
 
Om fel i varan uppstår inom den perioden åtgärdas felet i första hand. Om varan inte går att reparera inom skälig tid får du en ny vara eller, om varan inte längre kan anskaffas, en likvärdig. Spara alltid orderbekräftelsen! Det är ditt garantibevis och måste kunna visas upp för att garantin ska gälla. Garantin börjar gälla från inköpsdagen.
 
Garantin på soffor och sängar täcker inte:
Normalt slitage.
Skada som uppkommit till följd av felaktigt handhavande: att bruksanvisning inte följts, felaktig montering eller förvaring, olyckshändelse, våld, felanvändning, utebliven eller bristande skötsel, rengöring eller service.
Om produkten använts i annat sammanhang än för hemmabruk.
Skada orsakad av att produkten placerats i en fuktig miljö eller utomhus.
Elfel på sängmotorer orsakade av naturen, till exempel åsknedslag.
 
Reklamationsanmälan
Upptäcker du ett fel på din vara gör du en reklamationsanmälan via kundsupportsidan på vår hemsida. Anmälan ska ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder bifogas. Tänk på att det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Spara alltid emballage om en retur/utbyte skulle bli aktuellt.
 

REKLAMATION 

Det är viktigt att du avemballerar och inspekterar dina varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Upptäcker du ett fel på din vara gör du en reklamationsanmälan via kundsupportsidan. Anmälan bör ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder bifogas. Spara emballaget om utbyte av varan skulle bli aktuellt.

KUNDUPPGIFTER 

De uppgifter våra kunder lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att skicka orderbekräftelsen till dig samt om vi behöver kontakta dig. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundsupport.

LAGAR OCH TVISTER 

WeGot lyder under Konsumentköplagen och Distansavtalslagen. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentverkets hemsida. I samband med en tvist åtar sig WeGot att frivilligt följa eventuella rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

E-POST OCH SMS-UTSKICK

E-postadressen och mobilnumret du uppger vid beställning kommer att användas av WeGot för att kontakta dig vid avisering. Du har också godkänt att få tips, information och annonser via sms eller e-post. När som helst kan du enkelt avbryta e-postutskicken och/eller SMS-utskicken. Instruktioner om hur du avregistrerar dig finns angivet i utskicket.

FORCE MAJEURE 

I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför WeGot kontroll och som WeGot inte skäligen kunnat övervinna eller förutse, har Wegot rätt att frånträda sina skyldigheter i detta avtal. Vid sådan händelse är WeGot ej skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

COOKIES 

Cookies är små textfiler som sparas ner på din dator när du besöker en hemsida. På www.wegot.se används följande typer av cookie-filer:

Session cookies: sparas bara temporärt på din dator så att du ska kunna använda hemsidan problemfritt. När du stänger ner din webbläsare raderas också sparade session cookies.

Persistent cookies: sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram. Du kan manuellt radera den typen av cookie-filer från din dator. Då raderas bland annat dina val som gjorts på webbplatsen, så att de inte är sparade vid nästa besök.